Tips för en hållbar fransförlängning

 

Undvik helt…

- Ögonfransböjare

- Vattenfast mascara

- Peta på fransarna

- OLJA& PROPYLENE GLYKOL

Tänk på att….

 

- Du har vattenförbud i minst 24 timmar efter en sättning. Limmet måste få härda. Efter 24 timmar kan du utsätta fransarna för normal mängd vatten, sol, solarium eller klorerat vatten. MEN ju mer försiktigt du är, desto längre sitter de.

- Du tappar naturligt ca 4 fransar varje dag naturligt.

- Fransen vrider sig något i hårsäcken innan den trillar och en ny växer ut. En frans lever i ca 60-90 dagar. Vanligt är att tappa vart annat öga, tyvärr

- Läs innehållsförteckningen på produkter du använder runt/på ögonen och undvik produkter som innehåller Propylene glykol eller olja. Detta bryter ned limmet. Finns i eyeliner, mascara, shampoo, balsam. Läs på innehållsförteckningen! (Kan även heta: Propylenglykol, 1,2-propylenglykol, 1,2-propandiol, 1,2-dihydroxipropan, propan-1,2-diol, metyletylenglykol, syntetiskt glycerin, monopropylenglykol, Propylenglycolum, E 1520 Propan-1,2-diol, glycol, monopropylene glycol, Propylène-glycol (franska), Propylenglykol (tyska)

- Schampo och balsam bör undvikas direkt på fransarna så de kan lägga sig som en hinna runt fransen och därmed blir det svårt för limmet att fästa som det ska. Skölj håret därför bakåt och inte ned i ansiktet.

- Behöver du tvätta fransarna så gör det. Annars undvik slitage.

- Tänk på (om det går) att inte sova med ansiktet ner i kudden.

- Borsta fransarna morgon och kväll. De blir lite busiga, speciellt när de är på gång att falla.

- Påfyllning bör göras mellan 3-4 veckors intervall.

- Boka i god tid ny tid för påfyllning.

 

10 vanliga frågor från kunder

 

1. Ibland gör fransarna ont, är det normalt?

 

– Ja, när fransen blir utputtad av den nya fransen som håller på att växa ut så kan det ömma i hårsäckarna.

Pilla inte, låt fransarna vara ifred.

 

2. Ibland känns det inte som att jag blir lika fylld på min senaste påfyllning som gången innan. Beror det på att

den fransstylisten jag hade då är sämre på sitt arbete?

 

– Nej absolut inte! Dina fransar har olika cykler och det är helt normalt att du ibland har fler fransar för oss att sätta på och ibland färre. Det har ingenting att med din fransstylist som alla är utbildade och tränade på samma sätt, vi är alla lika noggranna. Vi gör alla alltid vad vi kan med dina fransar beroende på hur de ser ut från månad till månad. Men ibland är kvalitén sämre, ibland mycket sämre än vanligt.

 

3. Mina Fransar pekar åt alla håll, bara ett par dagar efter min påfyllning. Vad beror detta på?

 

– När fransarna blir utputtade av den nya fransen som är på väg att växa ut så är det vanligt att fransen vrider sig i hårsäcken. Så den Frans som för ett par dagar sedan pekade rakt upp kan ett par dagar senare peka åt helt fel håll. Har man otur och befinner sig i sin cykel så väldigt många fransar samtidigt vrider sig så upplever man enormt busiga ögon. Detta är inget vi kan förutse och händer alla emellanåt.

 

4. Jag var kund hos er i våras. Tog ett uppehåll. Nu vill jag komma tillbaka. Behöver jag boka en nysättning och betala fullpris?

 

– Nej, har du varit kund hos oss tidigare och finns i vårt register så finns det en tjänst som heter "Nysättning, tidigare kund" på 105 min. Den behandlingen kostar då 750kr istället för 895kr.

 

5. Jag har varit hos en annan fransstylist men vill byta till Fransförlängning Kalmar. Räcker det att jag bokar en påfyllning på 60 min?

 

– Eftersom att vi ofta ser dåligt utförda arbeten från andra stylister så vill vi alltid att du som vill byta till oss kommer in och visar upp dig. Då får vi en chans att titta på hur arbetet är utfört och avgöra om detta är något som vi kan jobba vidare på, alltså bara boka in en påfyllning eller om arbetet är så illa utfört att vi måste ta bort allt och börja om. Allt detta sker i samtal med dig som kund, vi tar även bilder på dina fransar så hur får se hur arbetet ser ut från vår vinkel :)

 

6. Ibland så tappar jag fransarna bara dagarna efter min senaste påfyllning. Beror detta på mängden lim min stylist använder eller slarv?

 

– Nej, absolut inte! Vi använder alltid samma mängd lim applicerat med en speciell teknik för att minimera luftbubblor och få maximal hållbarhet. Vårt mål är alltid att ge kunderna ett fullt, stabilt set vid sin påfyllning. Det är både yttre och kroppsliga faktorer som påverkar att fransarna ibland faller fortare.

 

Varför jag tappar min egna frans:

- Naturligt byte av den egna fransen

- Stress

- Dåliga matvanor

-Dålig sömn

- Vart du befinner dig i din menscykel

- Sorg i livet

-Antibiotika

-Graviditet och amning

- Vitaminbrist

 

Varför jag tappar extentionfransen:

- Fel produkt i ansiktet som innehåller olja eller propylene glucole

- Slitage med borsten/mot kudden vid sömn

- Pillat på fransarna (Rör aldrig aldrig vid dina fransar förutom med din fransborste!)

- Förändringar i luftfuktigheten som gör limmet mindre hållbart tex. På vintern. Värme och fukt gör limmet flexibelt och mer hållbart.

- Tillfälligt eller permanent oljig hy

-Tillfälligt eller permanenta glasfransar. (En typ av hår som inte går att permanenta, färga osv hos frisören. Kan även finnas personer med fransar där limmet helt enkelt aldrig fäst tillräckligt bra.

 

7. Jag hade en tid bokad hos er men har fått förhinder idag och måste avboka. Jag vet att man Max måste avboka 24 timmar innan tiden. Kommer jag att bli debiterad för mitt besök?

 

– Ja, bokar du av senare än 24 timmar innan din bokade tid så debiteras du halva summan för ditt besök. Eftersom vår tid är dyrbar och sena avbok är svåra att täcka in. Om en kund om dagen avbokar sent så sjunker vår lön men ca 15% . Vi tror att du förstår. MEN skulle något allvarligt hända så har vi självklart överseende med detta så länge som du bokar en ny tid inom ett par dagar.

 

8. Ibland när jag kommer får jag en annan stylist än den jag har bokat. Varför?

– Vi blir också tyvärr sjuka och ibland våra barn. Vi gör då allt vi kan för att du för det första ska få din påfyllning på den tid du bokat. Kan vi inte lösa det internt så kontaktar vi dig och försöker lösa en ny tid. Vi ber er alltid om överseende med detta då vi i vårt yrke aldrig kan ringa in några vikarier. Vi har Kalmars bästa fransstylister hos oss och alla som kan jobba den dagen har ofta redan fulla scheman. När du gör en bokning online får du därför kryssa i en ruta där du godkänner att vid ev. Sjukdom går det bra att träffa en annan stylist än den jag bokat. Om du av någon anledning inte vill det så lämnar du oss en liten anteckning om detta så löser vi det.

 

9. Jag får inget påminnelse-SMS dagen innan eller bekräftelsemail när jag gjort en bokning. Borde jag inte få det?

– Jo, absolut! Ring vår bokningstjänst på 0480-50045 så ser de över dina uppgifter. Troligtvis är det en siffra eller bokstav som blivit fel i upprättandet av ditt första kundkort.

 

10. Jag brukar inte härda limmet när jag gjort en påfyllning. Spelar det någon roll?

– Utan härdning av limmet så härdar limmet under de efterföljande 24 timmarna efter sättning. Då suger limmet successivt åt sig lim och härdar. Det innebär att innan härdningsprocessen är klar så kommer fransarna och limmet utstå mycket slitage redan när du kliver ut från oss då vinden tar tag i fransarna. Alla fysiska påfrestningar därefter och fram tills dess att limmet härdat gör alltså att limmet kommer att hålla mycket sämre.

 

Väljer man då att härda limmet så kan man för det första bortse från 24 timmar vattenförbud. Och dessutom så härdar limmet direkt vilket gör limmet starkare och mer hållbart. För ett mer hållbart resultat så bör man alltid härda limmet.

 

Copyright © All Rights Reserved Fransförlängning Kalmar 2015

Företaget innhar självklart F-skattsedel samt behandlingsförsäkring för dig som kund.

 

 

 

 

 

Fransförlängning Kalmar
Fransförlängning Kalmar
Fransförlängning Kalmar
Fransförlängning Kalmar
Fransförlängning Kalmar
Fransförlängning Kalmar
Fransförlängning Kalmar
Fransförlängning Kalmar